woensdag 30 september 2009

Spannend

Het was bij momenten best spannend onze trip. Zoals toen we in het holst van de nacht (lees: 21 uur) bij onze ger aankwamen en in het pikkedonker 1 vierkante meter natuur tot publiek toilet moesten omdopen. Dat gevonden draaiden we driemaal in het rond om ons ervan te vergewissen dat er geen pottekijkers waren, toen we recht voor ons twee gele ogen zagen opdoemen. "Een wolf!", riep ik verschrikt. "Meeee", riep de wolf terug. De opluchting was van korte duur toen we in het zaklampschijnsel twee puntige horens spotten. De hond des gers voorkwam dat we in de annalen van de bizarre-ongevallen-met-Belgen-in-het-buitenlandberichten terechtkwamen. Ook spannend was toen ik Ganba vanop de achterbank zag indommelen achter het stuur. Er was dan wel niets om tegenaan te rijden, een occasionele kameel uitgezonderd, maar toen ik in de spiegel zijn ogen zag wegdraaien, besloot ik niettemin in te grijpen. Er kwam een fruttela en een spelletje wie-kan-er-de-lege-fles-raken-met-een-steen aan te pas voor hij weer volledig bij positieven was (geen paniek, we waren intussen wel degelijk gestopt).

Spanning van een andere aard was er toen Bagi na vier dagen reizen uitgelaten verkondigde dat we zowaar een douche zouden nemen, in een publiek badhuis wel te verstaan. Eerlijk gezegd hield ik het liever bij mijn flessen mineraalwater dan gezellig met een stuk of tien Mongolen onder een waterstraal te staan, hoe innemend ze ook zijn. Mijn vrees bleek ongegrond en Bagi, aan haar reactie op mijn vraag te zien, nog preutser dan ik: twee vierkante meter douche helemaal voor mij alleen, decadentie ten top!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten