zaterdag 3 oktober 2009

Bayartai Mongolië! Ni hao China!

Ik constateerde de afgelopen dagen dat ik best een outdoormens ben, tegen alle verwachtingen in. Als er geen insecten rond mij krioelen en ik een acceptabel kussen heb, that is. Maar slapen op een houten plank, douchen met een fles koud water of een muis uit mijn slaapzak jagen, dat brengt mij allemaal niet meer van mijn stuk, "naar toilet gaan" in de vrije natuur, onder toeziend oog van een troep kamelen of rondcrossende monniken al evenmin. Privacy, wat is dat? Ik ben klaar voor China. Daar schijnen ze gezellige toiletbabbels te houden, met zicht! Bayartai Mongolië, ik mis je nu al. Bayartai Lkhaguaa, Ganba, Unuruu en Bagi!

Er valt overigens nog veel te schrijven over Mongolië en onze trip naar de Gobi, maar door technische problemen zal dat moeten wachten tot we in Hongkong zijn, rond half oktober. Intussen proberen we zo goed en zo kwaad als mogelijk verder te bloggen, met foto's als het kan. Het gaat er mogelijks wat stuntelig aan toe, of het zal vantijds wat langer duren. U weze gewaarschuwd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten