dinsdag 8 september 2009

Vierde keer trakteren

Hoe zit het met het meisje van bij de kapper? Wie van in den beginne op deze blog meeleest, weet dat ik voor het vertrek nog vlug bij de kapper ben binnengesprongen en daar op de stoel naast mij geheel toevallig aantrof die zich opmaakte voor ongeveer dezelfde reis op hetzelfde moment. We liepen elkaar in de ambasade van Mongolië opnieuw tegen het lijf en dus mocht een derde ontmoeting op een exotischere plaats niet uitblijven. En zo kwam het dat onze wegen elkaar andermaal kruisten in Moskou, voor de Christus-Verlosserkathedraal. Opnieuw geheel toevallig, dat spreekt. Er is absoluut geen sprake van een gearrangeerd treffen. We zouden onze lezers nooit op dergelijke wijze in de luren durven leggen. De volgende keer halen we er een deurwaarder bij voor een officiële vaststelling. Om te bewijzen dat ik geen fictie uit mijn duim aan het zuigen ben:


Met dit ongelooflijke staaltje van reizigerstoeval neem ik even afscheid. We stappen over enkele uren op de Transmongolië express en verdwijnen dan voor vijf dagen virtueel uit beeld. Aankomst: 13 september, voor het krieken van de dag. Voor wie het zich zou afvragen, ditmaal hebben we een halve supermarkt aan proviand mee.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten